Februarispaning á la Falafel

 I mitt lilla hörn av det palats som är sociala medier har Jens Lekmans singel "What's that perfume that you wear?" cirkulerat lite här och var det senaste, men det var först nu i helgen som jag insåg att han har släppt hela albumet, Life will see you now. Det gick således på repeat hela helgen, från fredag kväll till söndag. Jag minns i synnerhet lördagsmorgonen då min sambo sa något i stil med "maybe put on that album again" medan vi stekte pannkakor. Så det gjorde vi. Fint.
     Ett soundtrack för våren kanske? I synnerhet de spansksvängiga spåren "Wedding in Finistère", "Evening Prayer" och "How We Met, the Long Version". 
 
 
Slänger även med en liten bonus eftersom jag hittade dessa hattar när jag slösurfade runt lite häromdagen. Vill ha en hemma som prydnad. Kanske sätta upp på väggen?
 
//Linda
 
 
Dagarna blir längre, fettisdagen ramlar förbi och ljuset är mer förlåtande än på flera månader att fota i. Inne har vi planterat tomatfrön och salladslök och ute börjar snödroppar sträcka på sig upp ur jorden. Det är knappast en originell spaning, men våren är banne mig på väg! Hjälper föga när saker knyter sig i magen eller när dagarna är lika mörka när du går utanför dörren som när du kommer hem igen en måndag i december. Men snart kommer solen värma händerna och kaffet rykande sträcka sig upp mot vårens starka hoppfulla strålar. Mitt vårigaste pepp är att plantera allt som går! Ta en citronkärna, knipsa av en basilikakvist eller låt vitlöken få en grön knopp och bädda ner den. Äta en bulle i solen så fort den tittar fram! Och ät frukost ute så snart det bara går, på med filtar och bara kör!   
 
//Sanna 
Nybakat | |
Upp